Miałem okazję założyć Oculus Rift DK2! Nie będę się tu niepotrzebnie rozpisywał o okolicznościach tylko przejdę do moich wniosków.
Latencja i pozycjonowanie
Mimo obaw o opóźnienia jakie poruszał John Carmack w swoich licznych wystąpieniach obraz generowany na goglach był bez opóźnienia. Nie dało się wyczuć, że potrzebny jest czas na zlokalizowanie ruchu gogli aby potem można było na tej podstawie obliczyć to co widzimy – czyli bardzo dobrze.
Oglądając się dookoła miałem wrażenie naturalnego rozglądania się.
Ruch równoległy na boki nie był odwzorowany w prezentacji (Oculus Rift DK2 z tego co wiem nie potrafi śledzić „strejfowania”).
Jakość obrazu
Oculus Rift DK2 posiada obraz o rozdzielczości 960 x 1080px dla każdego oka i jest to trochę za mało, ponieważ dało się zobaczyć pojedyncze pixele gołym okiem (finalny Rift ma mieć 1080×1200 „na każde oko”).
Odczyt głębi obrazu był bardzo dobry, jedyny problem był z obiektami które znajdują się bardzo blisko (przed samym nosem). Brak było jakichkolwiek poświat lub migotania znanego z kina 3D gdzie używane są okulary polaryzacyjne. Lewe oko widziało tylko obraz dla lewego oka, prawe obraz dla prawego.
Kątem oka widziałem brzeg ekranu (nominalnie 100st.) ale podczas naturalnego rozglądania się nie przeszkadzał on ponieważ rozglądamy się całą głową a nie samymi oczami i obracając głowę naturalnie obraz przesuwał nam się przed oczami (finalny Oculus Rift ma posiadać kąt widzenia 110st.).
Złudzenie alternatywnej rzeczywistości
Demko, które miałem okazję zobaczyć było dość proste – przejazd rollercoasterem na księżycu. Mimo niezbyt realistycznej grafiki dało się odczuć emocje związane z prawdziwym rollercoasterem, tzn. podczas zajazdu wagoniku w dół ewidentnie czułem napływ adrenaliny i spodziewałem się, że zaraz odczuje przeciążenie. Dało się odczuć prędkość!
Byłem w dość głośniej sali, bo by było gdyby warunki były lepsze? Na pewno gdyby podczas zjazdu ktoś pociągnął stołek w tył pewnie bym z niego zeskoczył.
O ergonomii gogli nie będę się wypowiadał bo nie jest to finalny produkt. Kierunek jest słuszny i pokładam w tym produkcje wielkie nadzieje. Ewidentnie zabawka jest dużo lepsza niż cały Playstation Move, Xbox Kinect i Wii remote razem wzięte!
Brak komentarzy