Możesz pominąć całą historyjkę i od razu przejść do instrukcji jak usunąć problem z saveami w grach Drit 3 / Test Drive Unlimited / Gears of War i pewnie innych produkcjach wspieranych przez GFWL.
Cieszę się, że żyję w czasach w których mogę sobie w sklepi kupić oryginalną grę jak cywilizowany człowiek, obejrzeć kolorowe pudełko, poczytać reklamowe slogany a potem po prostu zainstalować grę i się nią cieszyć tak jak to powinno być. Widać jednak, że życie oryginalnych użytkowników nie jest takie różowe.
For English instructions (without crapy story) – how to fix savegame problem in Drit3 / Test Drive Unlimited / Gears of War and other GFWL productions.
Uważam się za „powersuera”, kogoś kto wykorzystuje cały potencjał sprzętu, odblokowuje rdzenie, używa macierzy dyskowych, przetaktowuje „co się da”, trzyma dokumenty i system na osobnych partycjach. I za to się płaci, bo jak robisz coś inaczej niż wszyscy to prędzej czy później trafisz na problem którego nikt nie ma.
Tak się stało, że nabyłem sobie oryginalną wersję Test Drive Unlimited wraz z MegaCar pakiem, bo to za*****a gra (nie jako wyścigi ale jako MMO) i ma duże wsparcie. I jakie było moje zdziwienie gdy gra nie chciała połączyć się z serwerami Atari a do tego nie zapisywała stanu gry (na ten problem trafiłem już kiedyś przy Gears of War). Zonk! Przed całą zabawą dodam, że Test Drive Unlimited nie łączy się z serwami właśnie przez to, że nie potrafi zapisać stanu gry (mimo patcha 1.66a).
Mój sposób rozwiązania problemu przedstawię na przykładzie gry Drit3, ale sposób jest uniwersalny. Problem bierze się z wadliwego systemem dostępu do zapisu, które nie pozwalają grze zapisać stanu gry jeśli mamy dokumenty na innej partycji (ja mam system na C a dokumenty luzem na F). W serwisie gram.pl (bo przecież mam oryginalną kopię więc mam prawo do pomocy technicznej) znalazłem wołającą o pomstę do nieba poradę żeby przenieść dokumenty z powrotem na C. Co to za metoda?! Przecież mam jakiś powód, dla którego ich tam nie trzymam, np. możliwość reinstalacji systemu bez kopiowania dokumentów albo małej pojemności dysku SSD). A więc do dzieła.
Jak obejść problem z zapisywaniem stanu gry na przykładzie Drit 3
Nie odpowiadam za szkody jakie można wyrządzić stosując metody tu opisane. Robisz wszytko na własne ryzyko. Możesz umieścić ten amuoczuek ina innej stronie ale zawsze dodaj link do tego oryginalnego materiału.
Mam system Windows 7 x64 (powinno działać pod Vistą, pod xp64 wymagana jest zmiana ścieżek dostępu do katalogu z profilem użytkownika), a dokumenty luzem na partycji F, Drita3 mam na partycji G w katalogu \Drit 3\.
Mój „hak” polega na zmianie lokalizacji dokumentów na czas gry bez przenoszenia dokumentów, poprzez automatyczne zmiany w rejestrze.
- W katalogu z grą Dirt3 tworzymy 3 pliki:
start_game.bat my_doc.reg my_doc_mod.reg
- Następnie edytujemy ich zawartość. Plik start_game.bat odpowiedzialny jest za zmiany w rejestrze, uruchamianie gry, a następnie importowanie pierwotnych ustawień
@echo off reg import my_doc_mod.reg dirt3.exe echo Jak SKONCZYSZ grac wcisnij dowlony klawisz. pause reg import my_doc.reg
Plik my_doc.reg zawiera informację gdzie znajduje się nasze dokumenty „na co dzień”. W tym pliku należy podać rzeczywistą lokalizację naszych dokumentów. Można ją zaczytać z odpowiedniej gałęzi rejestru, w moim przypadku jest to F:\, przy czym znak „\” jest powielony:
Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders] "Personal"="F:\\" [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders] "Personal"="F:\\"
W pliku my_doc_mod.reg podajemy lokalizację naszych dokumentów tylko na czas gry, musi to być gdzieś na dysku C, ja po prostu trzymam to w katalogu użytkownika, w podkatalogu Docs
Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders] "Personal"="C:\\Users\\Marcin\\Docs" [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders] "Personal"="C:\\Users\\Marcin\\Docs"
- Następnie uaktualniamy skrót do naszej gry tak aby zamiast na dirt3.exe wskazywał na start_game.bat i gotowe.
Próbowałem też zautomatyzować drugi wpis do rejestru poleceniem start /wait ale nie zawsze on działa ponieważ gry składają się z wielu plików wykonywalnych i czasem wpis zostaje zmieniony zanim gra się odpali. Możesz pokusić się o komentarz :)
A teraz wersja dla reszty świata.
How to fix game progress (and settings) not being saved, based on Drit 3 example (works also on Test Drive Unlimited, Gear of War, …)
I’m not responsible for any damage you can do to yourself with this tutorial, you’re doing everything at your own risk. Please do not steal my work and always include a link to original tutorial.
It sounds very useful, but for the regular gamer, not programmer or hacker, it’s pretty complicated. It would need to have a more step-by-step guide, which in the end could be very useful, because a lot of use have this problem.
I can try to help you with the English as well, because it also adds to the difficulty to understand, it’s not my native tongue either but I’m not too bad at it, let me know if I can help you to get this in an easier to understand way. I would like to try it as well and I think there’s a lot I could learn from you too.
Very best wishes and thanks for all the time and knowledge you’re sharing in this solution.
Sergio
Hey man, thanks for comment. I’m relay out of free time so it’s hard for me to break the tutorial to more basic steps. Maybe you know somebody with more knowledge who can help you after reading my tutorial? I hope you will solve the problem somehow.
Zajebiście! Wszystko działa!
Dobra robota!
zrobiłem wszystko ale nie wiem jak sie uaktualnia
Jak się uaktualnia co? Napisz coś więcej…
jak sie robi uaktualnienie tego skrutu