Jako zagorzały fan wyścigów, a najlepiej symulatorów gdzie liczy się “skill” kierowcy nakręciłem parę swoich przejazdów w Gran Turismo 5. Żeby było ciekawiej powtórki odtwarzane są jednocześnie z paru kamer w tym także nagranie zewnętrzne samego mnie (taki pseudo “onboard”).
Wszystkie przejazdy odbyły się na ręcznej skrzyni obsługiwanej łopatkami ze wszystkim asystami na Off (poza ABSem). Jeżdżę na kierownicy Logiteh Driving Force Pro i nie wdając się w szczegóły mogę wam ją polecić ponieważ jest doskonała (900 stopni obrotu, pełen force-feedback, działa z PS2, PS3 i PC, dobry chwyt i wykonanie, na razie brak jakichkolwiek luzów).
Zanim przejdziemy do filmów jeszcze jedna ciekawostka odnośnie kierownicy, mianowicie kierownica nie działa z XBoxem 360. Czytałem wiele recenzji Forzy 3 i nigdy nie znalazłem ani słowa że gra/konsola wspiera tylko w pełni licencjonowane kierownice. Jak na pudełku nie ma jak byk że “działa” to znaczy że nie będzie działać mimo, że kierownica i X360 mają to samo gniazdo USB. Jakie było moje zdziwienie jak po tygodniu czekania na kierownicę i odpaleniu Forzy 3, gra nie mogła jej wykryć. Oczywiście na forum Turn10 ktoś kompetentny napisał że się “nie da”, bo X360 nie potrafi gadać do zwykłych kierownic, bo inne API, itd.! Deam it!!!
Postaram się napisać też porównanie Gran Turismo 5 vs. Forza 4 jak tyko ukaże się demo FM4, jako że miałem okazję grać w obie gry i jest co opisać.
Miłego odbioru :)
hejka Max, czy to w jaki sposób zgrywasz powtórki z GT5 jest może gdzieś opisane? może sam masz jakiś poradnik jak to robić, jakiego sprzętu trzeba używać (programy, komputer, sposób łączności usb czy wifi?)
z góry dziękuje i pozdrawiam
Nagrywam replay, podłączam konsolę przez wyjście composite (3 chinche, stereo + obraz) do nagrywarki DVD z dyskiem i odtwarzam replay ze wszystkich kamer, potem na kompie jeszcze staram się nie tracąc na jakości usunąć przeplot (to taka cecha charakterystyczna sygnału PAL), przy jego usuwaniu można stracić na jakości obrazu.